Over panda's en zachte wol

Met die truien voor de dochters, leek het me best (voor de goede vrede) ook nog eens een trui voor de zoon te maken.  En daar zei hij geen nee tegen! Zijn glimlachje is dan altijd heerlijk, zeker als hij mee kan kiezen. Hij koos een kaptrui en hij koos zelf de stof. "Want panda's zijn mijn lievelingsdieren" En alweer was daar die lieve, zeer blije glimlach. Daar doen we het toch voor hè!

Zo ging het ook voor de sjaal.  Dochterlief heeft bij het breien van dit zacht setje vaak naast mij in de zetel gezeten en de sjaal of muts geknuffeld.  Enkele dagen later waren we in de winkel waar ik haar de zachte wol toonde.  De lichtroze kleur matchte meteen met haar berenfleece die aan de binnenkant van de kap ook lichtroze is.  Er werden puppy-oogjes opgezet "wil je voor mij ook zo'n sjaal maken aub?"  Dat moet ze me geen 2x vragen!








Wol voor sjaal: Veritas - 2 bollen
Patroon trui: kaptrui uit Stof-Voor-Durf-Het-Zelvers - maat 8 jaar voor de 7-jarige
Stof trui: Huis Deco Dekeyser

Reacties