Sent from heaven

Enkele maanden geleden kreeg ik een zak met wol toegestopt - "omdat ik weet dat jij er iets mee gaat doen". Mijn tante was bij de geboorte van haar kleindochtertje in al haar blijdschap veel wol gaan kopen en volop terug beginnen breien. Ik vond het leuk om zien hoe iemand na zoveel jaren een oude hobby terug oppikte.  Ze had door de geboorte van haar kleindochter weer zoveel energie dat haar ziekte even sluimerde.  Daar waar de dokters haar amper enkele weken met haar kleindochter hadden gegeven, werd dat plots een aantal maanden! Maar helaas geen jaar... Dus ik ging aan de slag voor dat kleine meisje haar 1e verjaardag !

Ik kreeg dus de zak vol wol.  En een patronenboek. Maar het was erg onduidelijk aan welk patroon ze was beginnen breien.  Na wat zoeken, veronderstelde ik dat het een truitje van 3 maanden moest worden.  Dat kon ik dus niet afmaken voor een 1-jarige die zelfs wat groter is dan het gemiddelde.  Dan maar een sjaal en een muts!  

Voor de muts was het wat zoeken, ik ben denk ik wel 3 of 4 keer opnieuw begonnen... Het breiwerk rekt erg uit, dus ik moest steeds smaller beginnen maar ik durfde niet, het mocht immers niet te klein zijn! 
Omdat het breiwerk echt wel lekker zacht en warm aanvoelt, maakte ik toch nog gauw ook 2 wantjes.

Zo heeft die mini het lekker warm als ze aan zee mee gaat wandelen, en zo kunnen ze fijn terugdenken aan de lieve oma - mijn lieve tante.


Toen ik de 1e keer een steek liet vallen, begon plots de lamp boven mij te knipperen.  Het leek wel of mijn tante me hielp om juist en goed te breien!  De lamp heeft sindsdien nog vaak geknipperd, dus er is gewoon een slecht contact.  Maar toch wil ik geloven dat ze me heeft geholpen!  
Een sjaal, muts en wantjes superzacht voor Olivia, sent from heaven!


Patroon wantjes: volgens een voorbeeld uit Bergère-de-France
Wol: Schachenmayer - Baby Smiles - Lenja Soft

Reacties