De kast-trui

Wat moet je doen als die dozen met restjes stof amper nog gesloten geraken?  Ja, al die restjes eens nakijken om er nog wat van te maken!  Hier worden die dozen af en toe wel eens omgekieperd. En steeds verdwijnen er terug van die kleine restjes in met het gedacht van "dat komt ooit nog wel eens van pas".  Dat hoop ik tenminste...
Maar soms zijn er van die restjes die eigenlijk nog wel vrij grote lappen zijn.  Zo ging ik aan het puzzelen met de restjes van zoonlief zijn dikke sweater.  De mini-dochter is uit haar sweaters gegroeid, dus ik probeerde er een 4 jaar uit te krijgen.  En warempel, dat lukte nipt! 



Als boordstof kreeg ze dezelfde als die trui van haar grote zus.  Maar zelfs dat kon haar niet overtuigen: ze zou de trui niet aantrekken.  Daar zit je dan met madame non en een warme trui...
Ik overtuigde haar toch om hem even aan te trekken, "gewoon om te zien of de maat goed is".  Ja oef, dat was overtuigend genoeg en ik mocht zelfs een foto trekken.  Daar stond ze dan, met een houding van, "is het nu goed?!"


Er kwam een babbeltje van "zullen we er een figuurtje op kleven, dan vind je hem waarschijnlijk wel mooier!" - "ja een bloem!!" - "wat denk je van een hartje én een bloem, én in het roze?" - "jaaaaaa"
Ok het vertrouwen in het kind die trui aankrijgen, groeide weer.  Ze kreeg een bloem én een hartje, in het roze!



Oorspronkelijk vond ze de trui leuk.  Er werd gelachen en gegibberd !


Maar toen werd hij te warm vrees ik, daar was madame non met de bekende pruillip weer... en oh ja, vergeet niet: dat hoofdje schuin tegen de schouder aanduwen hoort er ook bij!


En waar ligt die trui sindsdien? Ja, inderdaad, in de kast...
Ik vrees dat de mini-dochter nogal snel te warm heeft.  Ik zal moeten wachten om hem nog eens aan te krijgen tot ze zegt dat ze het echt koud heeft.


Patroon:  Leather sweater uit La Maison Victor editie 3 - herfst 2014 (maat 104 voor een 4-jarige) 
Boordstof: Huis Deco
Sweaterstof: Stoffenspektakel

Reacties

  1. Ik zal duimen voor veel vrieskou dan ;) ;) Ik vind de trui alleszins top!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten