DE dino-T-shirt

Aan kleuters moet je niet verklappen wat je plant te maken.  Ze verwachten dat je het direct doet en dat het op 5 minuten klaar is.
Zoonlief heeft de afgelopen maand zo wel een beetje met teleurstellingen leren omgaan,  althans, dat hoop ik toch!

Toen we bij Habiba dat leuke stofje voor het broodmandje en boodschappentas kochten,  mochten zowel zoon- als dochterlief een tricotje kiezen.  Zoonlief koos de dino's en dacht dat zijn T-shirt binnen het uur klaar zou liggen.  Toen hij het stofje dan eindelijk eens aan mijn naaimachine zag liggen,  was er elke morgen een pruillip want hij wou de nieuwe T-shirt aandoen.  Tot overmaat van ramp rekte ik de tricot van de mouw teveel uit waardoor het stiksel ging golven en ik de fijne reksteek terug moest lostornen... een uur!!  De zin om de T-shirt af te werken was weg!  ...en de pruillip de volgende dag niet.

Ik had graag een foto getrokken van zijn gezichtje toen ik hem een dag later dan gepland de afgewerkte T-shirt liet zien, heerlijk!  Dat geeft weer moed om nog een T-shirt te maken!
 

De boordstof aan de hals is blijkbaar wat te breed,  hij golft.  Volgende keer dus toch wat korter nemen en meer uitrekken.
Het patroon is hetzelfde als zijn vorige T-shirt,  maar dan 2 maten groter; dit is maat 6 voor een 4,5 jarige.




Dino-tricot:  Happy dino by Poppy - Habiba
Rode boordstof: Bambiblauw
Patroon: On the road T-shirt - Ottobre 1/2013



Reacties

Een reactie posten