Back to school

Na het maken van deze boekentas,  beloofde ik zoonlief ook zo eentje voor hem te maken.  En belofte maakt schuld...
Het manneke heeft er helaas lang op moeten wachten,  ik vond niet meteen een toile-cirée dat me aanstond. En ik wou toile-cirée, omdat de boekentas van dochterlief ook in toile-cirée was en zijn waterdichtheid wel had bewezen.
Bij het laatste Stoffenspektakel ging ik op zoek.  In een bak vol bloemen, hartjes, roze en andere vooral meisjesstofjes,  vond ik 1 lapje met iets met auto's op.  En laat het nu net dàt zijn waar zijn mond van overloopt!  Oef!
Het saaie kleurtje mocht wat opgefleurd worden,  vandaar het knalgele.

Toen ik hem een maand geleden het autostofje toonde,  haalde hij het ongeveer elke morgen uit de kast met de vraag of ik "vandaag eindelijk zijn boekentas eens wou maken".  Geduld,  iets wat een bijna 4-jarige nog niet kent...

Ondertussen kwam de deadline van 1 september steeds dichterbij...  Dus toen ik er eindelijk aan begon,  hadden dochter- en zoonlief plots heel erg veel geduld !  Er werd me weinig gevraagd,  behalve dan "mama is de boekentas bijna klaar?"  Het zweepke werd er op gezet!
Er werd zelfs toneel voor mij gespeeld,  zolang ik maar rustig zou verder naaien.  Heel erg grappig was dat!

Om de rits wat gemakkelijker te kunnen hanteren,  kreeg hij een sleutelhanger met de 1e letter van zijn naam. Als ik dan toch help bij het strijkparelen, kan ik even goed snel zelf iets maken.



 3 dagen voor de deadline was ze klaar,  zijn boekentas.  En hij kon niet wachten ze al te gebruiken!



Het verborgen voorzakje waar vermoedelijk wel eens stiekem auto's in zullen meegesmokkeld worden naar school





Oud versus nieuw - ik vraag me af  of die van zoonlief er na 1 schooljaar nog zo goed gaat uitzien als die van dochterlief...

Na het plezier van deze boekentas,  de vele, echt vele voorbeelden op internet en de padstelling tussen dochterlief en mezelf omtrent het kopen van een boekentas (we kwamen niet overeen), begon ik nog gauw aan het zelf maken van een boekentas voor haar...  Een echte boekentas, want ze gaat naar het 1e leerjaar.

Dat was een beslissing die ik beter niet gemaakt had... Het werd nachtwerk met een resultaat waar ik niet heel erg tevreden van ben.  Vandaar ook dat er nog geen foto's zijn.
Misschien komen die nog, misschien ook niet...



Auto's toile-cirée: Stoffenspektakel
Gele streepjesvoering: Stoffenspektakel
Gele dichte canvas: Pauli
Ritsen: Stoffenspektakel
Gele paspelband: zelfgemaakt van biais van Veritas




Reacties

  1. Gewoon fantastisch!! Hoe je het klaarspeelt is me een raadsel, sta met m'n mond open van verbazing. Superfier op je!! Gridje x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waauw! Heb je die echt helemaal zelfgemaakt? Een rugzak lijkt mij zoiets dat amper door een mens gefabriceerd kan worden :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten