Raglan en opkuis van de stoffenkast



Van raglanmouwen dacht ik altijd dat mijn breedgeschouderde er niet mee stond. Zijn vader - aka mijn hubbie aka die waarvan de breedgeschouderde genen komen - stond er toen toch ook niet geweldig mee. 
Maar mijn koppigheid wou toch eens een T-shirt met raglanmouwen maken, vooral omdat ik al zoveel mooie exemplaren op het net en bij zijn kameraden zag passeren, met de mouwen in een andere kleur. 
En zou zo'n T-shirt niet wat langer kunnen gedragen worden, vermits de schouders ervan toch niet te smal worden?

Eerst dus testen met een stofje dat al een tijdje in de kast lag. Een stofje waarvan we fan waren toen hij kleiner was maar nu was er minder enthousiasme.
Hoewel, hij heeft ze toch al regelmatig aangedaan :-)




Na de test, de volgende: de T-shirt met de mouwen in een andere kleur. Bij deze moest dat wel want de ruitjesstof was helemaal op. Zo op, dat het achterpand er niet meer volledig uitgeraakte. Dan maar wat knip- en plakwerk (stikwerk).
Die gitaren ruitjesstof was trouwens een coupon van 50 of 60 cm, en daar 2 T-shirts uit, wa een heerlijk gevoel :-)





Patroon : Ottobre 3/2013 - nr 39 BĂ©isbol, T-shirt met raglanmouwen
Jersey scooters: Studio Adjectif (bestaat ondertussen niet meer...)
Jersey gevleugelde gitaren: restje van deze, coupon van Kersenpitje


Reacties