Snow in summer

Na dat breiwerk voor de oudste dochter, bleef die breigoesting leven.  Ik wou nog steeds de wolvoorraad eens wat doen slinken.  Vorig jaar kocht ik wat bollen roze wol. Waarom? Geen idee, soms is er die onweerstaandbare drang naar het kopen van wol :-)  Ieder zijn zwaktes hè!
Eigenlijk wou ik er een trui voor de oudste dochter mee maken, maar ze was niet meteen overtuigd (vooral van het roze) en het patroon zei ook dat ik meer wol nodig had voor haar dan wat ik had gekocht.  Gelukkig loopt hier nog een kleiner vrouwelijk exemplaartje rond en die is nog superfan van roze.

De afwerking van deze trui - de sneeuwvlokjes erop naaien - bleef even uit. De uiltjes waren immers véél belangrijker! De trui was toch wat te groot, ik ging er van bij het begin van uit dat hij pas volgende winter moest gedragen kunnen worden. Dat is dan meteen ook de reden waarom de afwerking van de trui ook nadat die uiltjes al even af waren, nog wat werd uitgesteld...  Gelukkig komt van uitstel geen afstel!
De 1e trui voor volgende winter ligt bij deze al klaar.





Uit vrees voor de grootte van het hoofd door de grootte van het gat van de trui, werd de rechterschoudernaad nog niet helemaal dichtgenaaid.  Dat zal dan eerst eens gepast moeten worden, maar net daar heeft de mini-dochter in dit seizoen geen zin in.  Dat wordt dus enkele maanden wachten om te weten of deze trui een hit is.



Patroon: Snow trui van La Maison Victor - dankzij de Facebook-groep van LMV kreeg ik te horen dat er een rechtzetting van dit patroon bestond.  Het hele patroon vind je hier.
Omdat de afmetingen van de tekening niet overeen komen met de tekst, volgde ik eerst de tekeningen. Maar dat bleek dan toch wat te kort te zijn, dus haalde ik die bovenste rijen boordsteek terug af en maakte de trui toch wat langer, volgens de tekst.

Maat 116 voor de meid die in het najaar 5 wordt.
3 bollen van 100g voorzien, 1 volledige bol over... Er had dus wel een trui voor de oudste uit geraakt, had ze een roze trui gewild tenminste.

Reacties