Bernadette of Claudette... of iets tussenin!

Met het rommelen in de kast voor het maken van deze muts, had ik zin om nog wat meer van die oude wol op te gebruiken.  Dus ik ging aan het wegen (van de resterende bollen wol) en aan het tellen, en het leek me dat uit die groene dikke wol wel een cardigan in de stijl van de Bernadette moest kunnen.  Dochterlief haar ruglengte, breedte en armlengte werd opgemeten - en ze liet zich met plezier opmeten want haar vriendinnetje heeft ook zo'n dikke gebreide trui en ze wou dat ook wel - en we deden van patroonzoeken in de vele boekjes.  In het truien-boek van La Maison Victor vond ik een patroon waarop ik me kon baseren.  Baseren inderdaad, namaken niet want het patroon gaat maar tot 116 en die dochter is al wel groter.  Nu ja, bij breien kan je zelden perfect een telpatroon volgen, dus het was zowiezo een leidraad.  En die kabels durfde ik niet goed, met die dikke wol.  En ik heb nog nooit kabels gebreid...  Ik zou het wel eens willen proberen, maar dus niet in deze trui!


Zo werd de trui gebaseerd op het Claudette-patroon, gebreid volgens wat ik begrepen heb dat een Bernadette-trui is.  Maar toch nog steeds anders! Wegens het gebrek aan wol - het was oude uit de kast dus bijkopen was geen optie - durfde ik de trui niet langer te maken.  Achteraf gezien had dat wel gekund, er is immers nog een beetje wol over.  Liever het zekere voor het onzekere hè!





Patroon: Claudette cardigan - La Maison Victor - leeftijd 128/134
Wol: uit de oude doos

Het tikken van de naalden, het languit in de zetel onder een fleece-dekentje, het onderwijl kletsen,... het is zo leuk en ontspannend!  Ik ben dan ook prompt aan een volgend breiwerk begonnen dat op datum van dit schrijven ook bijna af is.
De naaimicrobe is daarmee wel even verdwenen. Als daarmee alle andere microben ook maar eens zouden willen vertrekken...


Reacties