Shine all day !

Ja, ik ben uiteindelijk toch ook gezwicht voor het bekende LMV-patroon: de Aster-trui... Ik wou eigenlijk al erg lang een trui voor mezelf maken. Rokken draag ik toch amper en iemand zei me dat ik nog eens iets voor mezelf moest maken, bij wijze van pure me-time.  

In mijn hoofd zitten veel ideeën, maar ze eruit krijgen is vaak een hele opdracht. In mijn hoofd zat dus al lang een gouden sweater. Naar stof had ik nog niet echt gezocht. Tot ik mijn verjaardagscadeaubon bij Tante Zus ging opkopen... De blinkende sweats waren net uitgeladen, ze had ze nog niet op haar website kunnen plaatsen. Dat maakte mij weinig uit! Binnen de 5 minuten lag die gouden sweat klaar op haar kniptafel!  (en even later nog veel meer, die cadeaubon was ruim onvoldoende! 😁 )

En dan die Aster-trui... Ik had op de Facebookpagina van LMV al goed gevolgd in de ervaringen van anderen met deze trui.  Van driekwartmouwen ben ik geen grote fan in het najaar, dus verlengde ik de mouwen alvast.  Van de lengte van de trui las ik vaak dat men die verlengd had.  Maar ik ben niet groot en aangezien de trui nogal breed is, durfde ik hem niet goed te verlengen. Gelukkig kan in zo'n tailleband ook wel wat lengte extra.  Die boord werd dus nog niet meteen geknipt, eerst de genaaide trui eens passen.  Yep, véél te kort naar mijn goesting! De boord werd dus dubbel zo hoog uitgeknipt zodat de trui toch nog een beetje op mijn heupen komt (gelukkig niet figuurlijk!).
Ok toegegeven, ik trek hem vaak naar beneden, dus de volgende maak ik dan toch wat langer denk ik...



De gelockte rand naaide ik niet vast op de sweatstof omdat dit enkel met een opvallende kleur van draad zou gaan, goud ben ik nog niet tegengekomen. Maar de rand staat soms wel omhoog, misschien moet ik toch maar eens een licht beige draad zoeken?



Patroon: La Maison Victor Editie 3 - mei/jun 2016 - Aster trui
Sweatstof: Tante Zus
Boordstof: Pauli


Reacties

  1. Mooi! Heb ik al gezien dat je hem aanhad?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Leen, die gouden trui staat je prachtig ! en gouden (en zilver) garendraad kan je ook vinden bij Tante Zus ;-) Groetjes, Bieke (Tante Zus)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten