Late marcellekes voor de nazomer

Het zal ergens midden augustus geweest zijn toen ik bij het zoeken naar stof voor een kampkussen voor een scouts-kameraad besefte dat ik uit enkele stukken jersey nog wel een T-shirt moest kunnen maken. Dan wel zonder mouwen, maar zoonlief doet zo'n marcellekes erg graag aan en hij vond toch dat hij er niet genoeg had. 

(Ik dacht altijd dat meisjes graag veel kleren hadden, niet dus! My boy gaat enkel niet graag mee shoppen.)

Het wrong wel een beetje om na ons zomerverlof nog zulke zomerkleren te maken, dus moesten die T-shirts groot genoeg worden zodat ze hopelijk volgend jaar ook nog van pas komen. 

Met dat goede weer sindsdien heb ik die T-shirts al heel vaak moeten wassen :-) 


Stof: 
gele busjes - restje van deze - gekocht bij Tante Zus
Tijgers - restje van zijn kampkussen - geruime tijd geleden gekocht met mijn verjaardagsbon bij Studio Adjectif (ondertussen bestaat deze niet meer)

Patroon: 
Ottobre 3/2011 - nr 33 Tools - lichtelijk aangepast, zijnde de overslag van de enveloppehals heb ik niet gemaakt. Na het maken van het busjes-shirt leek me deze maar vreemd te zitten dus voor de tijgers paste ik het patroon aan met een marcelleke uit de winkel.
Uiteindelijk vindt zoonlief ze beiden prima zitten, oef !





Reacties