Lapjeswerk

Niet enkel de restjesbak uitmesten is leuk, maar ook de oude-kleren-waarvan-we-misschien-nog-iets-kunnen-maken.  Van in de tijd dat we ons nog hulden in kleren als zakken, vond ik een oude fleece-trui terug.  Op zich een lelijk ding! Maar die dikke fleece zou goed van pas kunnen komen bij koude dagen bij de scouts.  Daar worden toch best niet de mooiste kleren aangetrokken, dus kan die lelijke, ouderwetse, passé-kraag geen kwaad.  
De schaar werd erin gezet en het patroon van de leather sweater uit LMV editie 3 - herfst 2014 werd gebruikt om een trui in een schappelijke maat te maken.  Dat patroon had ik immers juist in dochterlief haar maat getekend voor een ander projectje, maar deze recyKleertrui stak voor.


Een herbruik van de zakken leek ook best wel interessant, dus knipte ik de voorkant in allerle lapjes om dan weer aan elkaar te naaien.  Die zakken op elkaar afstemmen; lukte niet zo goed.  Maar daar had mijn schoonmoeder een prima oplossing voor:  aan weerszijden een sierstiksel bijzetten zodat het ongelijke stiksel niet opvalt.
Het voordeel van praten over je naaiwerkjes hè!!




Het volgende lapjeswerk was voor een klein kussensloopje voor een klein meisje.  Mama koos het ene stofje, het kleine meisje koos een ander stofje.  Om de kerk in het midden te houden, amuseerde ik me met wat aan elkaar naaien van beide stofjes.  En écht, ik heb me geamuseerd!!





De achterkant bleef simpel in één stof.  Hiermee is die badstof ook zo goed als op.  Alweer een blije restjesbak ;-)



Reacties