Alweer een favoriete trui

De zoon heeft weer een nieuwe lievelingstrui en deze keer heeft hij helemaal zelf mogen kiezen. 
Hij mocht met me mee naar het bakstenen winkeltje van Tante Zus. Hij ging enkel mee op voorwaarde dat hij iets mocht kiezen. Daar heb ik doorgaans geen enkel probleem mee! :-)

Hij koos een jersey voor een T-shirt  (op de to-do-list) en deze sweat met wasberen. Maar dan het moeilijke deel, hoeveel stof heb je weeral nodig... Gelukkig had hij zijn sterrentrui aan en besliste hij snel dat hij nog zo'n kaptrui wou. Met die trui en de goeie hulp van Tante Zus, wisten we dat 1 metertje wel moest volstaan. In die kap kruipt immers ook wel wat stof.
Bij het kiezen van de kleur voor de voering van de kap (en de boorden) ging ik alweer in de twijfel... Maar ook daar stond Tante Zus me bij met raad en daad!
Heerlijk toch, zo goed geholpen worden! Die sweat kon ik dus niet lang in de stoffenkast laten liggen! 


De naad langs de hals naaide ik vast met een overlocksteek van mijn naaimachine.  Oorspronkelijk was ik er niet erg tevreden van, maar nu de zoon de trui al vaak heeft aan gehad, valt die steek best nog wel mee.  Zo is dat met veel dingen hè, het moet even wennen.







Stof: lichte sweat en jersey - beiden gekocht bij Tante Zus
Patroon: kaptrui uit Stof-Voor-Durf-Het-Zelvers - maat 8 jaar voor de 6,5-jarige 

Reacties