Heeft iemand deze muts gezien?

Onderstaande tekst gaat over een muts,  een uiltjesmuts voor een klein meisje Fey met een uiltjesgeboortekaartje.  Het meisje brachten we al een bezoekje. De muts zou opgestuurd worden met de post aangezien ik weeral kort op de deadline aan het werken was, te kort blijkbaar want ze was niet klaar.  Zo gezegd zo gedaan, "de muts past in een omslag" zei de verkoper van het postpunt.  Ik vond dat best wel vriendelijk!  Vrijdagmorgen ging de muts op de post,  vandaag kreeg ik telefoon van de ontvangster.  Ik dacht "oef ze vind hem mooi en belt om te bedanken" maar die oef veranderde al snel... 
"er is een lege omslag toegekomen"  
*zucht* geen kaartje, geen muts, niks...  (wat was ik alweer erg blij dat ik de afzender mooi had ingevuld!!) 

Dus aub met z'n allen uitkijken naar zo'n muts.  Er bestaat er maar 1 van,  pièce unique!! De muts behoort toe aan kleine Fey!

En dan nu hieronder de tekst die ik al had klaargezet om te posten bij ontvangst van de muts.  Ik heb nu even weinig zin om aan die tekst nog iets te veranderen, mijn excuses daarvoor!



Bij die mini-babyboom kwam ook Fey op de wereld.  Fey is een klein schattig meisje met een mooi geboortekaartje met uiltjes.  Ik zag mijn kans mooi om tussen alle Pinterest-ideeën van gehaakte uilen te gaan kiezen.  En ik heb lang gekozen...
Uiteindelijk werd het een muts,  volgens dit idee.
Omdat de uilenknuffels vaak aan de bovenkant in een rechthoek worden gehaakt, vond ik dat de muts ook wel rechthoekig mocht zijn.  Zo zijn er ineens al 2 oortjes.
Oorspronkelijk vond ik het een vreemd zicht, maar met de ogen en de snavel,  en de "floshen" aan de oren, vond iedereen des huizes hem wel tof!

Ik trachtte een maat 80-86 te maken, zodat de muts volgende winter kan gedragen worden.  Hopelijk past hij want ik heb geen test kunnen doen...

Alleszins welkom lieve Fey!!!






Dochterlief is alvast fan van de muts en bestelde intussen ook eentje, "we zullen wel zien" is in zulke gevallen dan doorgaans mijn antwoord ;-)




Reacties

Een reactie posten