Patroontest

Voor op die busjes T-shirt wou ik graag een gele short. Door de mindere mobiliteit zag ik het niet zitten om te gaan shoppen en zoeken naar een gele short, dus ik parkeerde me zo dicht mogelijk bij de stoffenwinkel om gele katoen op te halen. Vooraleer die kon verknipt worden, toch eerst een patroontest! 


Uit de stoffenbak viste ik 2 halve pijpen van een broek van opa. Hij vond in die broek de nepen aan de knieën niet mooi dus maakte oma er een short van. 
Het was wat puzzelen maar de meest noodzakelijke patroondelen voor de testshort  geraakten uit die pijpen. 

Zoonlief vindt het wel leuk dat hij, op het model na, dezelfde short heeft als opa! 





Bij het knippen van de achterpas was ik wat te snel en knipte 2 keer dezelfde... Daar zit je dan met geen enkel, maar echt geen enkel lapje stof resterend om dat kleine stukje opnieuw uit te knippen... Tja dan zit er maar een fout in, de linkse achterpas is dus binnenstebuiten...


En het strafste van al, we kopen voor zoonlief een boekentas (één maken zoals die van dochter 1 zag ik nog niet meteen opnieuw zitten...) en lopen in dezelfde winkel nog even langs het soldenhoekje en wat hangt daar?! Jaja, een gele short in zijn maat! Dat gele katoen is dus weer de kast in gegaan...

Patroon: Ottobre 3/2011 nr 22 Painter (denim bermuda) - maat 122 voor een bijna 6-jarige

Reacties