Foxy sterrenchef

Een tijdje geleden beloofde ik zoonlief om een schortje voor hem te maken.  Toen ik hem zei dat hij dan eens mee een stofje moest gaan kiezen, kreeg ik vastberaden het antwoord dat hij de blauwe met vosjes wou.  Dat was een coupon, omdat er foutjes in de stof zitten.  Ik had hem die stof nog niet getoond, maar hij had wel aan de wasdraad gehangen en lag bovenaan in de kast.  Het bewijs dus dat zoonlief een stille genieter is; stof zien hangen / liggen die hij mooi vindt maar er niets van zeggen.  Gelukkig dus dat ik die nog niet voor iemand of iets anders had gebruikt!

Soit, dat schortje kwam op de to-do-list en zoals steeds heeft die to-do-list soms een duwtje in de rug nodig.  Dat duwtje kwam deze keer van de school;  het thema in school is deze week "mm, lekker eten".  Ik wist wat me te doen stond na het lezen van die mail!  


De foutjes in de stof zijn gelukkig amper te zien.  Maar een hemd had ik er toch niet van moeten maken.  De schort is dus ideaal van een coupon, een vlek meer of minder...


Halsbandje met velcro zodat het schortje op maat kan gehangen worden.  



In de koksmuts voegde ik een rekje toe zodat ze zeker zou blijven staan.


Omdat schort en koksmuts 's morgens meteen zijn boekentas in zijn gegaan, heb ik zelfs nog niet gezien of het hem allemaal wel past...  De juf en de kindjes van zijn klas hebben die première mogen meemaken!

De muts heeft misschien wel wat weg van een slaapmuts,  de slaapmuts van de oma van Roodkapje ;-)
En toch ben ik al aan de volgende bezig,  dochterlief wilt dit nu natuurlijk ook...


Katoen vosjes: dankzij mijn coupon-verslaving gevonden bij Pauli
Bruine sterren: katoen - Pauli
Patroon schort:  via deze blog vond ik dit patroon
Patroon koksmuts: via Pinterest vond ik dit patroon


Reacties