Balletzakje voor een jarige

Bij dochterlief haar ballet zag ik een meisje met een mooi zelfgemaakt zakje om haar balletsloefjes in te stoppen. Zo kwam dat meteen op de to-do-list te staan. 
Voor dochterlief is het er nog niet van gekomen, maar voor de verjaardag van haar vriendinnetje kon het er wel tussen.

Gelukkige verjaardag Félice!



Een wit knoopje en witte rek zorgen voor de sluiting.  Het witte knoopje kon ik afgelopen zomer op een marktje op de kop tikken, zo heerlijk retro!


Op de binnenvoering werd een zakje genaaid, eventueel voor een pakje papieren zakdoekjes of zo.  Hierbij werd een siersteek getest, ik mag ook eens spelen hè?!


Van de bambistof ben ik helemaal fan maar ik vond nog nooit een ideaal projectje om de stof aan te snijden. Ik ben blij dat dit handtasje ervan gekomen is!  Nu gaat het waarschijnlijk weer even duren eer ik voor de rest van de stof een goed idee heb...


Rode Bambistof - kocht ik ooit bij Bambiblauw
Rood-wit gestreepte voering: katoen gekocht op Stoffenspektakel
Wit pomponlintje: Action
Patroon: eigen kweek

PS: dat zelfgemaakt zakje van dat andere balletmeisje was blijkbaar gemaakt door mijn zus, de wereld is toch klein hè!


Reacties