Testing one, two...


Het tweede wat ik graag snel wou testen aan mijn nieuwe vriendin Bernina, was de boventransportvoet. Bij de vorige naaisels met tafelzeil haperde de stof met de gewone transportvoet.  Ik was zo nieuwsgierig dat ik niet kon wachten tot ik de uitleg van mijn Bernina kreeg - zoals ik hier al zei,  net een dolgelukkig klein kind...  
Die boventransportvoet installeren lukte me dus in eerste instantie niet.  Dan toch maar de eerste kleenexdooshoes zonder die boventransport begonnen.  Het ongeduld is soms groot...  
Maar ook bij de nieuwe naaimachine zonder boventransport haperde het tafelzeil.  Dan toch maar Google raadplegen en wat uitdokteren hoe dat ding dan wel zou kunnen werken.  Bij de 2e kleenexdooshoes was dat boventransport dan wel in orde.  Kijk zelf maar naar het verschil,  jammer dat ik het niet eerder ontdekte!  En die boventransport zal nu véél,  maar dus écht heel veel gebruikt worden!!

(voor wie het niet ziet: zonder boventransport; de steken zijn ongelijkmatig en vaak kleiner dan de instelling van de machine.  Met boventransport; de steken hebben allemaal dezelfde lengte)



Tafelzeil kersen:  Les enfants terribles
Binnenkant - blauw katoen: oude hemd van hubbie
Blauwe biais: Action
Tafelzeil snoep: Het Stoffenspektakel (keuze van dochterlief...)
Binnenkant - zwart katoen: Pauli
Gele Biais: Veritas
Patroon: Leven met Liv


Reacties