Belofte maakt schuld

Zoonlief koos in de zomer in de winkel een T-shirt van Wild, zo eentje met een print van echte olifanten.  Hij was meteen stapelzot van de T-shirt.  Bij Kersenpitje had ik al stof zien liggen met prints van echte dieren, maar ik had ze nog niet durven kopen zonder mijn kinderen,  ze zijn tegenwoordig nogal kieskeurig aan het worden...
Dus nam ik ze op een mooie zomerse vrijdag mee naar de markt.  Ze kozen beiden een stofje (boulie is nog te klein om zelf te kiezen, zij zegt op alles "ja").  
Zoonlief heeft geen geduld, dus hij vroeg de dag nadien al of zijn T-shirt al af was.  De shortjes waren toen echter belangrijker,  en mijn naaimachine wilde niet helemaal mooi omzoomen, dus ik zag die T-shirt even niet zitten... Er werd hem beloofd dat hij zijn T-shirt kreeg als ik mijn nieuwe naaimachine had.  Vandaar dan ook zijn groot jolijt toen ik met een grote doos met de nieuwe naaimachine thuiskwam.  Hij heeft nog wel eventjes moeten wachten,  met het excuus dat mama eerst goed moest leren met die machine te werken.

Als ik er dan aan wou beginnen, kreeg ik nog enkele eisen van hem opgelegd.  Zijn vriendje Jan heeft dezelfde T-shirt met zwarte mouwen, dus ik mocht niet hetzelfde doen... Ok dat zou lukken, want ik wou zowiezo bruine mouwen maken.  Tot ik Jan zijn mama zag aan de schoolpoort;  de mouwen van Jan zijn T-shirt zijn ook bruin!!  
Aaah help! Ik moest dus iets anders doen om de T-shirt toch nog verschillend te maken!  Jan zijn T-shirt heeft raglan-mouwen, dat doe ik na deze even niet meer.  Maar zoonlief zou dat verschil tussen gewone en raglan-mouwen toch niet zien...  Dan maar iets anders, iets wat zoonlief wèl zou opmerken:  een kraagje aan zijn T-shirt.

Er schitterden 2 ogen heel fel toen ik hem zijn nieuwe T-shirt liet zien.  Oef mission accomplished!! (oei, ik luister teveel naar de tv blijkbaar...)



Voor de 1e keer werd een stukje stof als biais in de hals genaaid om de naad plat te laten liggen, dit lijkt me wel aangenamer te zitten...


Ook deze T-shirt werd met de boventransportvoet genaaid.  Dat zoomt zoveel mooier om!!


Tricot beesten: Kersenpitje
Bruine tricot: Pauli
Patroon: Ottobre lente 1/2013 - nr 10 On the road T-shirt - maat 116 voor een 5-jarige
Kraagje: Kaptrui uit Stof-voor-durf-het-zelvers




Reacties

Een reactie posten