Burda 7828 for kids

Zowat een half jaar geleden mochten dochter- en zoonlief een stofje kiezen terwijl ik zocht naar een leuk stofje om deze cadeau's te maken.  Zoonlief koos een tricot die wel voor de winter ging,  dus zijn T-shirt volgde nog in datzelfde seizoen.  Maar dochterlief koos een dunne tricot waarvan ik meteen een A-lijn-jurkje voor de zomer in mijn gedachten had.
Er werd nog wat getreuzeld omdat ik zelf een patroon zou tekenen,  maar toen ik er eindelijk aan wou beginnen,  kwam ik via een andere blog op de blog van Mina Dotter die haarfijn uitlegt hoe je zo'n kleedje tekent.  Het was alsof mijn gedachten waren neergeschreven,  maar het is wel een heel stuk handiger om die blog te volgen dan zelf nog wat te gaan testen zonder te weten of het resultaat op iets trekt.  Nu ja, dat laatste weet je nooit natuurlijk met selfmade...


  
Heeft dit geen te hoog pyama-gehalte, door de lange mouwtjes?

 


Op het Stoffenspektakel koos ze een aantal lintjes die ik blindelings kocht,  gelukkig kwam er eentje nu al van pas.

En de broer die altijd mee op de foto wilt...


Dankzij de tips op de facebookgroep "naaien voor vriendinnen" lukte het omzoomen met de tweelingnaald al iets beter.  Maar het is toch nog niet hoe het zou moeten zijn...



Patroon: Mina Dotter - gebaseerd op Ottobre 3/2011, patroon 19 Young designer T-shirt
Tricot: Polka Dots uit de "Happy"-collectie van Hamburger Liebe - gekocht bij Habiba



Reacties

Een reactie posten