Over schitterende coupons

Een tijdje geleden hadden we een themafuif.  Enkele jongedames vierden hun verjaardag in stijl;  "a touch of glitter" was het thema.  Oorspronkelijk was het plan vooral fonkelende juwelen en een T-shirt met pailletten aan te doen,  verder niets speciaal.  Dat was het plan, tot ik nog eens een bezoekje aan Pauli bracht.  Ik had boordstof nodig om een kruippakje voor de zomer af te werken - wat trouwens ondertussen nog steeds gewoon geknipt in de kast ligt.  Ik had stiekem al wel eens rondgekeken naar alle glitterstofjes,  maar vond mijn ding niet.

Bij Pauli ligt de boordstof onder de coupons,  en coupons,  daar moeten ogen en handen wel eens door zoeken!  Nu lag daar bij toeval toch wel zo'n glitterend stukje stof tussen!! Er hing een kaartje aan: "beschadigd".  Niets van aantrekken, het is maar om te verkleden!



Zo begon ik dus de avond voor de fuif nog gauw aan een rok.  Met wat knip- en plakwerk leek een wikkelrok de beste (en vooral snelste) optie.  En gelukkig maar,  het was nogal een vreemde stof waar mijn simpele naaimachine met eender welke naald op blokkeerde.  Gelukkig lukte het wel met de overlock!



Aan deze rok is dus niets omgezoomd,  alles heeft een overlockte rand.  Maar gelukkig is dat amper te zien in heel de glinstering.  En het maakt eigenlijk ook nog een leuk golvend effect.



Van de weinige restjes werden 3 linten geknipt en snel in elkaar gevlochten voor iets wat even op een bijpassende ketting moest lijken.  
Dit ligt ondertussen al bij de verkleedkleren van dochterlief,  ze was op slag verliefd op het glitterstofje!



En de fout in de stof?  Die zit aan de binnenkant van het lint om de rok dicht te knopen.  Amper iets van te zien,  en zeker niet in een donkere fuifzaal!

Ik kan zeggen dat ik me vóór de fuif minstens even goed heb geamuseerd!!  En daar doen we het toch allemaal voor hè?!
Van een geweldige me-time gesproken!!


Patroon wikkelrok:  Allemaal rokjes van Mme Zsazsa
Glitterstof: Pauli



Reacties

Een reactie posten