Kleedje

Al vorige zomer koos dochterlief het rode stofje met bloemetjes;  als we samen voorbij de stoffenwinkel wandelen, mag ze een stofje kiezen.  Een win-win-situatie is dat; ik heb een excuus om de stoffenwinkel binnen te gaan, en zij gaat met plezier mee want ze mag kiezen!!
Het was toen de bedoeling er een rokje van te maken,  na het kleedje dat ik vorig jaar voor haar maakte, waagde ik het nog niet meteen opnieuw.

Maar nu koos ze al een tijdje enkel jurkjes uit haar kleerkast,  dus moest ik wel op zoek naar een goed kleedjespatroon. Via mijn zus ontdekte ik Stof voor doe-het-zelvers.  Dit patroon is bijna op haar lijf geschreven, waarvoor dank aan de ontwerpsters!!
Zo gaan er nog wel kleedjes volgen!  (en ook in andere vormen uit het boek natuurlijk)



Met de broer erbij lukt dat poseren (lachen naar de camera) toch veel beter!


En de liefde werd nog groter !!


Stof: Pauli (eveneens rode voeringsstof van Pauli)
Patroon: SVDHZ
Blinde rits: Huis Deco Dekeyser 
Rode riem: oude van mij

Het inzetten van een blinde rits moet ik duidelijk nog wat oefenen,  het ziet er niet echt uit zoals het hoort.  Maar dochterlief bestelde alvast nog enkele kleedjes,  er zal dus nog genoeg oefening komen!!



Reacties

Een reactie posten