Testing... one... two...

Het was me niet gelukt om mee te doen tijdens de recyKlerenweken enkele maanden geleden,  maar dat wil niet zeggen dat die projectjes niet meer op mijn to-do-lijstje staan.
Het eerste was een zeer versleten zwangerschapsbroek.  Ze was mijn favoriet, dus ik heb ze bij 3 zwangerschappen véél aangedaan.  Maar ze was van mijn zus, dus zij heeft ze ook bij 3 zwangerschappen aangedaan.  En daar ergens tussenin heeft mijn jongere zus ze ook nog eventjes bij 1 zwangerschap gedragen.  Dat lijkt me toch serieus afgedragen en eigenlijk dus ook maar normaal dat die broek stuk ging!

Van de stukjes die toch nog op iets trokken, werd het patroon voor een babybroekje getest.  Waarvoor de test diende,  zie je één van de volgende dagen nog wel.


Boordstof: Bambiblauw
Patroon: Ottobre 3/2013 - patroon 4 "Summer sea"

De broek heeft normaal gezien vooraan geen naad,  maar door de herbruikstof was ik wel verplicht hier een naad te stikken.  De pijpjes werden met het midden van het patroon op de bestaande zijnaad van de zwangersbroek gelegd, waardoor er zijnaadjes in de wat-een-bijna-naadloze-broek-moet-zijn ontstonden,  maar dat zijn dus ook herbruikzijnaden!



Reacties