Zalige Kerst

Hubbie heeft me al enorm vaak gevraagd wanneer ik nu eindelijk eens aan de kussens voor in onze zetel zou beginnen.  Die kussens werden steeds in het to-do-lijstje verplaatst en dat had hij al wel eventjes begrepen.
Zo leek het me dus een leuke verrassing om ze stiekem te maken.  Voor zijn verjaardag was het me niet gelukt.  Ik had immers de ritsen besteld in de winkel,  maar die ritsen (in echt wel de perfecte kleur) bleken 2 maanden later niet meer geleverd te kunnen worden.  Zo kwam ik dus aan 2 ideale ritsen,  en 4 minder goed van kleur. Maar bon, ze moesten toch verstopt worden, dus ik ging er van uit dat dat wel in orde zou komen.
(de facebookvolgers onder u hadden hier waarschijnlijk het kleurverschil al wel gezien,  nu kent u ook de reden)

Ik begon aan de kussens met de naaimachine van mijn schoonmoeder.  Een goede machine, echt wel! Helaas was het ritsvoetje wel wat anders dan wat ik gewend ben.  De naad om de paspel dicht te naaien kwam zó ver van het koordje, en ik wist niet hoe ik dat mooier kon oplossen.  Plan B voor een kerstcadeau moest gezocht worden, want ik ging dan toch maar wachten tot mijn eigen machine terug kwam van het onderhoud.
Amper een dag later kreeg ik al het verlossende telefoontje; "uw machine is hersteld en mag afgehaald worden" - JOEPIE YIHA en ook JEUJ !!  Een vreugdekreet en een smile tot achter mijn oren ;-)  (en afvoeren van plan B,  dat eigenlijk nog geen inhoud kende)

Er werd me wel verteld dat ik waarschijnlijk mijn machientje had overbelast met er te dikke of te veel lagen stof onder te steken.  Mja, de boekentas die nog wat aanpassingen vraagt vooraleer ze geblogd wordt,  kan de boosdoener wel geweest zijn.  Ik kreeg meteen een kleine uitleg over een betere naaimachine die dat allemaal wel kan,  hmm een kleine droom!!!  
Maar die kussens zouden nog wel lukken met mijn eigen naaimachine - zo gezegd zo gedaan dus.






Het heeft even geduurd eer ik een blauw stofje had gevonden dat bij onze muur paste.  Ik kocht één op het Stoffenspektakel, maar dat was hubbie zijn ding niet...  Daar werd dan dit speeldeken van gemaakt.  En ook de binnenkant van de onbekende boekentas.

Dit blauwe stofje werd opgestuurd uit Colombia en vonden we beiden meteen ideaal.
Bruin-grijze stof van de achterkant: restje van de gordijnen
Rode biais en ritsen: Veritas
Kussens: Ikea


Reacties

Een reactie posten