Belofte aan mezelf

Nog vóór ik zwanger was van boelie kocht ik me een mooi stofje om een rok voor mezelf te maken.  Eerst kwam het er niet van (rara!!) en toen ik zwanger was,  wilde ik het stofje niet aan een tijdelijke zwangerschapsrok opofferen.  Een zwangerschapsrok hoeft nochtans niet noodzakelijk tijdelijk te zijn,  maar ik had een ander gedacht van soort rok in mijn hoofd,  niet met de rekbare boordstof.  

Maar na een bevalling is er toch nog dat maatje meer...  Dus daar kwam weer geen rok van die hopelijk enkele maanden later te groot zou worden.  Er kwam dan wel de belofte aan mezelf dat ik de rok zou maken als ik terug op mijn gewicht van voor de zwangerschap zou zitten.  Ik moet toegeven dat het wel een leuke stimulans was.  Maar zelfs aan mezelf kom ik niet al mijn beloftes na,  shame on me!!  

Het maken van de rok is dus enkele maanden later pas gestart,  met het voordeel dat er ondertussen nog enkele kilo's af waren en dus een maatje kleiner mogelijk was,  woohoo!!

Het was de eerste rok uit het Mme Zsazsa-boek dat ik voor mezelf maakte.
Vermits ik ondertussen enkele vriendinnen probeer te leren naaien, en daarbij ook zo'n rok uit dat boek,  moest die van mij toch snel eens afgewerkt worden,  bij wijze van testversie.  


Mijn zus vindt hem wat te lang,  en ze heeft misschien wel gelijk.  Maar verkorten doe ik dan toch pas als ik mijn eigen naaimachine terug heb.


Stof: Stenzo
Paspel: zelfgemaakt uit biais van Veritas (volgens deze werkwijze)
Patroon: A-lijn voor vrouwen van Mme Mme Zsazsa



Reacties