Uit de mouw

Dat ik niet goed kan weggooien, is intussen al wel eens gezegd. Dat ik dat niet van vreemden heb, zal elk familielid die dit leest een glimlach op het gezicht toveren (tenminste als ze denken aan de kelder van opa).

Mijn moeder was onlangs weer wat aan het rommelen gegaan op zolder, maar ik passeerde nog voor ze naar het containerpark kon rijden. 

Pech! Voor hubbie althans, want ik kwam weer met wat spulletjes naar huis.
Vooral oude kleren die werden meegegrist met de recykleren-weken in het achterhoofd. De ideeën zijn al aan het broeien!


Via Pinterest kwam ik dit patroon tegen, maar vooraleer ik mijn mooie stof zou verknippen, wou ik deze testen met een oude T-shirt. Het patroon is in het Noors,  Google-translate maakt dat wat verstaanbaarder,  maar een testcase vond ik toch even de beste oplossing.

Toevallig had ik een T-shirt meegenomen van de zolder van mijn ouders.  Ik legde ze open en wow, die was breed! De mouwen leken wel groot genoeg voor boelie haar hoofdje. Dat patroontesten werd dus snel vergeten!

De 2 mouwen werden versmald, met de goede kant op elkaar genaaid en gepast rond babyhoofdje. 


Bovenaan een lintje van de jersey er rond en de rest van de mouw knippen in lintjes zodat een pomponnetje verschijnt.



Ik ben tevreden, boelie ook, maar dat was eerder omdat ze in de zetel mocht rechtstaan...






Reacties