Er is er één jarig...

Zoonlief was jarig.  4 jaar is hij al geworden...  En ik kan de dag dat hij geboren is me nog enorm levendig herinneren!  De 1e baby-boy in de familie.  Na hun 4 dochters en de 6 kleindochters, werd het 7e kleinkind van mijn ouders dan eindelijk een jongen.  Het was wennen aan de pipi-fonteintjes die uit de pamper omhoog kwamen ipv kleine watervalletjes, jongensspeelgoed, auto's overal verspreid over de vloer en in zijn bed, broeken die aan de knieën stuk zijn,...  Maar typisch boys-stuff is wel leuk!

Toen ik 2 jaar geleden op een marktje een kraampje van Bambiblauw tegenkwam, wou hij het bruine autostofje hebben.  En ja, mijn zoon kan mij inpalmen, ik heb geen moment getwijfeld. 
Sindsdien lag dat stofje wel in de kast, te wachten op meerdere plannen die ermee uitgevoerd zouden moeten worden.
Nu was de tijd wel rijp om het stofje een "aan te snijden",  voor een verjaardagskroon.
Het idee kwam ik al wel eens tegen op internet,  dus nu googlede ik naar "kroon naaien" en meteen kwam ik deze blog tegen.
Het lukte me niet het patroon bruikbaar af te printen, dus ging ik uiteindelijk toch maar zelf aan het tekenen.


Met velcro bevestigde ik een rondje met zijn leeftijd.  Zo kan de kroon nog hergebruikt worden.  Achteraan kwam een rekje voor een groeiend hoofd.
Ik ben benieuwd of dat hergebruiken gaat gebeuren!





Autostof: Echino bij Bambiblauw
Gele streepjes: Stoffenspektakel - restje van zijn rugzak
Gele canvas: Pauli - restje van zijn rugzak
Naar het idee van: Mina Dotter



Reacties