Waarom neuzen in de kast van de schoonmoeder goed kan zijn

Mijn schoonmoeder heeft een hele verzameling ritsen en knopen.  Af en toe ga ik op zoek naar iets bruikbaars (ik kan nogal moeilijk de ganse doos meenemen hè...).
Maar nu had ze daar toch wel een mooi stofje liggen!!  Op de markt gekocht,  net zoals deze,  aan het kraampje van Kersenpitje.

Toeval wou dat ik een klein schattig overgooiertje uit deze doos wou namaken,  en in dit stofje leek me dat perfect.  Omdat ik het stofje had aangeslagen, kon ik het moeilijk in m'n kast leggen om gebruikt te worden als het overgooiertje op mijn to-do-lijstje aan de beurt kwam.  Een voorstekertje dus.

Het overgooiertje uit de doos was al aan de kleine kant voor baby,  dus tekende ik er wat extra lengte en breedte bij.  Binnenstebuiten naaien, keren, randje aan naaien, drukknoopjes aan en klaar is kees !



Mijn model (het enige gewillige tegenwoordig) zal het wel pas kunnen showen als het echt goed past,  ik was nogal kwistig met het bijtekenen aan het patroon...
Tegen de winter met een legging onder, zou het goed moeten passen.  Wie weet showt ze dan al stappend !


Patroon: selfmade
Grijze voering: 't Naaidoosje

Reacties

  1. Wauw, wat een knap kleedje, zo eentje wil ik ook wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig dat je zoveel tijd maakt voor je passie!! miss you! Gridje x

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten