Organisatietip

Met meerdere kinderen aan de hand op stap gaan, vraagt wat organisatie.  Maar al doende leert men.  Of is het in dit geval "al ziende" ?
Ruim 2 jaar geleden zag ik immers een papa met 4 of 5 kinderen toekomen in de speeltuin.  De oudsten keken snel waar hij ging zitten, en ze waren weg.  De kleinste kon net zitten.  Weinig rust zou je denken,  zo in zijn eentje al die kinders in het oog houden.  Nee hoor,  voor de kleinste legde hij een zak op de grond waar al het speelgoed in zat,  en bij het neerleggen werd dat plots een speelmat.  De kleinste werd erop neergeplant en paps zette zich ernaast met een goed boek.  Dat is toch echt vakantie!

Toen al besliste ik dat als boelie er was,  ik ook zoiets wou!!
Boelie kan intussen al wel een tijdje zitten,  ze blijft zelfs niet meer stilzitten.  Maar toch begon ik eraan vlak voor onze vakantie (uiteraard weeral ruim te laat want het ding was niet op tijd af...),  vooral dan met de idee dat boelie op een vieze parking langs de autosnelweg toch ook even uit de maxi-cosi zou kunnen om haar benen... euhm ruggetje te strekken.  (geen nood, ze heeft met haar wiebelbenen de boogie-shake eens mogen doen op mijn stoel, terwijl we stilstonden uiteraard)

Voor ik eraan begon, zocht ik toch even op Google,  wie weet dat iemand al eens iets geschreven had over zo'n speelmat... En ja hoor,  een volledige tutorial !  Handig, weeral zelf niet te veel moeten nadenken :-)





Het groene is zo'n lekker zacht stofje waarop ze haar poepje mag zetten!  Ik ben helaas vergeten hoe het heet...
Als het speelgoed uit de zak is, kruipt de oudste dochter eronder en gebruikt het als warm dekentje.
Boelie's favoriete speelgoedje, die bloem moet overal mee naartoe want dat rammelt, piept, draait, kan van geproefd worden,... 
Het koordje punnikte ik op vakantie,  aan het zwembad en 's avonds op het terras, genietend van de krekels en een rustig (lees: "zonder jengelende kinderen") babbeltje met onze mede-vakantie-gangers.

3,5 m koord leek me wel voldoende.  Ruim voldoende duidelijk!


Mijn zus herinnerde me eraan dat wij vroeger zo'n speelmat hadden voor onze Lego.  De mat ging nergens mee naartoe,  maar we hadden wel steeds héél erg snel opgeruimd!
Er is dus nog een toekomst voor deze mat !!



Groene stof: Pauli
Blauwe stof: stoffenspektakel  (waarvan ik overigens veel te veel kocht om kussens van te maken, maar hubbie vond het niet goed genoeg...)



Reacties

Een reactie posten