Met een kantje

Wie van zijn paard valt, moet er zo snel mogelijk terug opkruipen.  Dus na mijn T-shirt-frustratie, wou ik iets maken met gewone vaste katoen waarvan ik hoopte dat ik het toch tot een goed einde zou kunnen brengen.
Alweer een rokje dus!

Ik had nog steeds geen cirkelrok gemaakt (maar al wel heel lang de stof ervoor klaarliggen...), het was dus toch nog een beetje iets nieuws proberen.

Onderaan de rok moest een kantje komen, om zo een sixties-effect maar dan zonder tule te krijgen.  En wie zoekt, die vindt bij Hexagoon in Leuven alles!  De lieve dame gaf me meteen de tip mee om het kantje wat te laten fronsen,  anders zou de rok wat stijf staan.  En inderdaad, het heeft een mooi effect, waarvoor dank!


Dochterlief is blij met haar cirkelrok,  ze kan er goed mee draaien!



Oef ik ben blij dat deze gelukt is.  Dan kunnen we weer vol goede moed op naar het volgende!


Rood-met-witte-bollen-stof: Stoffenspektakel
Witte onderrok: oud kleedje van oma - zie ook hier
Blauw-gestreepte boordstof: Bambiblauw
Wit kantje: Hexagoon



Reacties