Allemaal rokjes

En toen kwam hèt boek uit!  Wat een zege voor mijn rokjes-minnende dochter; Mme Zsazsa had een boek geschreven dat, jawel, alléén over rokjes gaat!  Wat was dochterlief blij dat ze nu zelf een modelletje kon kiezen.  Het was wel even uitleggen dat mams met het simpelste eerst ging beginnen,  maar toen dat in haar favoriete stofje (*) was,  was ze weer very happy.

* dat favoriete stofje had ze zelf mogen kiezen op het Stoffenspektakel en het verbaasde me eigenlijk weinig...  Haar favoriete kleur is oranje.  Wat was die Hollander van dat kraampje gelukkig!

Patroon: A-lijn uit "Allemaal rokjes"

Omdat ze haar staarten beu was (en oh my god wat weet een 4,5-jarige al echt goed wat ze wil) en ik had toch ook weeral veel van die oranje stof over,  kwam er de bijpassende haarband.  

Op zich niet zo moeilijk, maar mijn faalangst dwong me toch te gaan googlen en vond deze beschrijving.  Op het internet vind je écht alles!

Dan maar wat verder bladeren in het boek en eens iets anders proberen; een plooirok met paspelband.
In al mijn hevigheid vergat ik een rits in te naaien (ik ben niet zo'n held in die beschrijvingen klakkeloos volgen, oeps!) - maar gelukkig heeft ons madammeke een smal poepeke!
De lichtblauwe paspelband kwam van bij Hexagoon in Leuven,  daar hebben ze echt àlle kleuren!!  Zoveel keuze in een klein winkeltje, heerlijk!

Stof: Bambiblauw
Paspelband: Hexagoon

Nog eens wat verder bladeren, en deze keer de beschrijving beter lezen en volgen, dus mèt rits.  Maar dat poepeke is nog steeds even smal, dus de rits moet niet open om het rokje aan te krijgen... Bedankt voor de moeite!

Stof: Stoffenspektakel
Oh ja, met bijhorende T-shirt.
Misschien moet ik voor de zottigheid toch ook nog eens een haarband erbij maken?!  Of is dat er een tikkeltje over?


Reacties