Alle begin is moeilijk!

Lang lang laaaaaaaaaaaaang geleden begon het handwerk met haken.  Op zondag bij opa & oma ging ik op zoek in de kasten naar oude haakkatoen en een haakpen.  Opa - zo'n typische schattige opa met een dikke buik van al het lekker eten dat hij zelf zo goed kon klaarmaken - wou enkel gehaakte pannenlappen gebruiken, dus ik had een doel!  De ene pannenlap na de andere werd gemaakt van al het katoen dat ik daar in de kast vond.  En blij dat hij was!

Mijn lieve meter heeft die eerste pannenlapjes bewaard.  Bewaard in een hoekje van de kast, want ze zijn niet echt geschikt om te gebruiken...  Wat dan weer bewijst hoe schattig opa'tjes zijn, want ofwel heeft hij destijds heel vaak z'n handen verbrand, ofwel gebruikte hij ze stiekem niet.

Pak met zo'n mini-pannenlapje maar eens een pan vast!!

Toegegeven, ik ben ook een gehaakte-pannenlappen-gebruiker,  er bestaan geen betere!  Dus alle kindjes (en volwassenen!) die willen leren haken en een doel nodig hebben,  alle pannenlappen zijn welkom!!
Iedereen die ook overtuigd is van de kwaliteit van een gehaakte pannenlap,  maar er zelf geen kan/wil maken, let me know!  
Oh ja, tegenwoordig zijn de pannenlappen wel op grootte van een volwassenhand!

Reacties